BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Saturday, August 21, 2010

Bisnes Baru Bermula

Hai..hai..hai..

Seronok pula bila ada orang berminat nak beli buah, jem, pati dan anak pokok roselle saya.. Yes yes..boleh la dibuat third income since my detox patch business being my second income kan? Hehehe..

Ini pun sebab bantuan promosi Nomie. Dia bawa pati roselle yang saya kirim untuk Darling ke office, orang bertanya dan berminat nak juga. Jadi, officially saya akan mula berniaga produk berasaskan roselle ini. Tapi pembungkusan sangat la biasa kalau nak dibandingkan dengan produk yang dah ada kat luar tu.. Apa takne, pati dalam botol air 500ml je, jem dalam bekas plastik cam kurma tu, anak pokok dalam plastik isi kuih dan buah dalam bekas plastik isi sandwich yang penah saya beli dulu. Kira halal jela kan?

Harga-harga yang dicadangkan untk letak pada produk-produk tersebut adalah :

1. Buah - 1 bekas RM2.50
2. pati - 500ml RM8.00
3. Anak pokok - 1 pokok RM4
4. Jem - belum decide lagi..huhu

Harap-harap my third income business will succeed just like the 2nd one..

Walaubagaimanapun, jualan hanya la untuk pelanggan yang berhampiran sahaja iaitu sekitar Nilai..sebab cam susah je nak poskan barang2 macam tu.. Betul tak?

Okey la, sampai sini dulu.. nanti any updates on the sales akan diceritakan juga kat blog antara yang tersayang ini (sebab ada 3 blog lain juga)..

0 comments: